12. 05 avati
Haapsalu Linnagaleriis näitus Saksa kunstnike minivormidest. Näitusel
on esindatud 85 tööd 20 kunstnikult Kunstnikeühendusest
Rendsburg-Eckernförde. JULIA ACKERMANN, FRANCK BLADY, ANNA BRUNNER-MOCKA,
IMME FELDMANN, CLEMENS C. FRANKE, HERBERT GEYER, UWE GRIPP, CHRISTIAN-IVAR
HAMMERBECK, UTE MEISE, KERSTIN MEMPEL, FRITZ MENZER, TOM MÜLLERS, PETER
ORTMANN, DIETER PETERSEN, MATTHIAS RADZUWEIT, JUTTA REICHELT, CHRISTOPH
RUHZ, CLAUDIA SPERLICH, MONA STREHLOW.
Kõik tööd on suuruses 15x15 cm ja on spetsiaalselt selle näituse jaoks
tehtud. Esindatud on maalijad, skulptorid, fotograafid. Ekspositsiooni
kuraatoriks on Tartus resideeruv C. I. Hammerbeck, kes on ka kohvrigalerii
kunstiline juht ja üks esinevatest autoritest. Kohvrigalerii mõte seisnebki
selles, et näitus mahub pakituna kohvrisse.
Näitus on paeluv ja huvitav, kuid häirima jääb üks strateegiline viga.
Nimelt ei ole Eesti avalikus eriti hästi kursis Saksa kunstiruumiga
ja selle traditsioonidega. Meie visuaalne harimatus on leidnud kriitikat
ka varem, seega lepime selle teadmisega. Haapsali Linnagaleriis on see
näitus kindlasti esimene Saksa kunsti projekt. Seega on raske saavutada
kontakti publikuga vormi abil, mis eeldab teadmisi konkreetsete autorite
varasemast loomingust. Mul oli avapäeval võimalus tutvuda kunstnikeühenduse
kataloogiga ja sealt vaadatu- loetu jättis väga hea mulje. Kas see mõju
on sama ka vaatajale, kelle jaoks on tegemist esmakordse tutvusega nende
autorite loominguga? Kardan, et mitte, kuna reklaamitööstus on vorminud
meie teadvust teiste teemadega ja mõjudega. Mart Kalm on kunagi toonud
välja seose sõnade kunst ja kunsttükk vahel. See seos väljendab küllaltki
hästi meie publiku suhet galeriides toimuvasse. Siit tuleb otsida võimalusi,
leidmaks teed publiku südamesse. Lodan, et tulevik toob Eesti väiksematesse
linnadesse ka suuremaid ja veenvamaid vorme. (Tegelikult juba sellel
suvel, täpsemalt juulis saab Haapsalu Kultuurikeskuses tutvuda Jaapani
arhitektuuriga.) Samuti loodan, et meie meeled ei ole veel nii nüristunud,
et me ei erista kvaliteetset kunsti üldisest euromürast ja näitus leiab
vaatajaid.
|